Odkrivanje zakladov Goričkega
Gorički zakladi
Vodilni partner operacije
Društvo za promocijo in zaščito prekmurskih dobrot
Ulica Štefana Kovača 40
9000 Murska Sobota
Partnerji operacije
Pribinovina proizvodno in storitveno podjetje d. o. o., Markišavci 44, 9000 Murska Sobota PE Eko socialna kmetija Korenika, Šalovci 86, 9204 Šalovci
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - Kmetijsko gozdarski zavod Murska Sobota, Ulica Štefana Kovača 40, 9000 Murska Sobota
Romsko društvo za socialni razvoj in pravično družbo - Preboj, Gornji Črnci 18, 9261 Cankova
Kulturno društvo godcev in pevcev "Gorički lajkoši", Gornji Petrovci 32, 9203 Petrovci
Kulturno - turistično društvo Puconci, Puconci 30, 9201 Puconci
MEDIČARSTVO Damjan Celec s.p., Ratkovci 8, 9207 Prosenjakovci - Partosfalva
Tematsko področje ukrepanja
Večja vključenost mladih, žensk in drugih ranljivih skupin, ustvarjanje novih delovnih mest, varstvo okolja in ohranjanje narave.
Ukrep po SLR
Usmerjenost na razvoj in promocijo nove, inovativne turistične ponudbe na območju LAS Goričko, v povezavi s tradicionalnimi prireditvami.
Specifični cilj
Z aktivnostmi spodbujati ciljne skupine (mlade, brezposelni) k podjetniškemu delovanju in s tem prispevati k dvigu podjetniških kompetenc ter ustvariti možnosti delovnega mesta ali zaposlitve.
Namen operacije
Za Pomurje so značilni negativni demografski trendi z visoko naravno izgubo prebivalstva in z negativnim ravnotežjem prebivalstva zaradi preseljevanja, katerega rezultat je upadanje in hitro stanje prebivalstva. Pomurje se dolga leta sooča z najvišjimi stopnjami brezposelnostiv Sloveniji, še posebej na podeželskih območjih, kjer je tudi največ revščine in socialne izključenosti. Na območju LAS znaša stopnja brezposelnosti 19,38% in krepko presega slovensko povprečje (12,3%). Posebej na podeželskih območjih LAS Goričko je kmetijstvo še vedno prevladujoča oblika gospodarske dejavnosti, vendar se velika večina pridelka proda v obliki primarnih proizvodov, kjer je dodana vrednost sorazmerno nizka. Zato je na območju LAS potrebno intenzivneje razvijati komplementarne dejavnosti, ki bodo omogočale realizacijo višje dodane vrednosti v kmetijstvu, ohranjale okolje (ekološki pristop), hkrati pa tudi zagotavljale nastanek in trajni obstoj novih delovnih mest v povezanih predelovalnih dejavnosti in turizmu. Na ta način je moč zmanjšati brezposelnost na območju in pritegniti mlajše prebivalstvo z vizijo kakovostnega bivanja v naravnem okolju. Z aktivnostmi delovnega slopa A1 bomo ciljnim skupinam zagotovili nova znanja in približali podjetniške priložnosti območja. V okviru teh aktivnosti jih bomo predstavili način delovanja blagovne znamke "Diši po prekmurju" in priložnosti vključevanja novih ponudnikov pri skupnem trženju in promociji, tako izdelkov in storitev v okviru turistične ponudbe. Skupno trženje izdelkov že poteka v velikih trgovskih verigah (Mercator in Spar) ter v manjših specializiranih trgovinah po celi Sloveniji. Posebno pozornost bomo namenili tudi povečanju prepoznavnosti socialnega podjetništva in praktičnemu delu z osebami iz ranljivih skupin, ki bodo lahko ob tem prepoznale svoje priložnosti za usposabljanje in zaposlovanje. To se bo izvajalo na eko socialni kmetiji Korenika, ki je prepoznavna kot primer dobre prakse socialnega podjetništva v širšem evropskem prostoru. Razvili bomo nove turistične programe (pakete) v povezavi s tradicionalnimi prireditvami. Na prireditve namreč želimo privabiti goste iz ostalih koncev Sloevnije in tujine ter jim pričarati nepozabna, avtentična doživetja, ki bodo prispevala k večji prepoznavnosti območja in bodo zagotovila obiske tudi v prihodnje ter prispevala k večji prepoznavnosti območja in bodo zagotovila obiske tudi v prihodnje ter prispevala k promociji območja. Poleg obiska prireditve jim bomo zagotovili celodnevne programe dogajanja s spoznavanjem vrednot območja (naravne in kulturne znamenitosti, še ohranjanje tradicionalne obrte, kulinarična ponudba, predelava na kmetijah...). Pri tem se bomo osredotočili na lokalne posebnosti, ki še niso prepoznavne in jih tudi sami ne poznamo in ne cenimo dovolj. Zato pa jih bomo najprej pripravili turistične programe (pakete). K sodelovanju bomo povabili ciljne skupine operacije in tako razširili ter utrdili inovativno partnerstvo.
Cilji operacije
- Zagotoviti prepoznavanje podjetniških priložnosti
Vključiti najmanj 100 oseb iz ciljnih skupin.
- Razviti nove turistične programe, promovirati ponudbo in razširiti inovativno partnerstvo
Razviti in realizirati novo ponudbo na 5-tih prireditvah in v partnerstvo vključiti 5 novih organizacij
Vse cilje bomo dosegli 30. 9. 3032.
Kazalniki učinki
Število novo ustvarjenih delovnih mest.
Število novih lokalnih produktov in storitev.
Število novih, inovativnih partnerstev.
Število izvedenih aktivnosti za povečanje prepoznavnosti in vedenja o podjetništvu, posebno socialnem podjetništvu.
Izdelani krovni stateški "program za okolje" z evidentiranimi ključnimi aktivnostmi po sektorjih, z implementacijo minimalno treh ukrepov.
Število interpretacij ohranjanja biotske raznolikosti in varstva kulturne dediščine.
Število izvedenih izobraževalnih/ozaveščevalnih aktivnosti glede ohranjanja stanja naravnega okolja, biotske raznovrstnosti ter kulturne dediščine območja.
Število dogodkov o pomenu zmanjšanja obremenitve okolja s toplogrednimi plini, ki vključujejo učinkovito rabo energije in izkoriščanje endogenih potencialov energije.
Izdelani poslovni model energetske kooperative ali ESCO sistem.
Število podprtih integriranih rešitev medgeneracijske vključenosti.
Število programov in storitev za družbeno povezanost in socialno vključenost mladih, žensk, starejših, brezposelnih, Romov in Madžarov.
Obdobje izvajanja operacije
Celotna vrednost operacije v EUR
69.284,00
Znesek sofinanciranja v EUR
48.000,00
Kontakt
Tatjana Škrilec, tatjana.skrilec@gmail.com